انگلستان بدون کاپلو باخت
نوشته شده توسط : brezzers
اشلی یانگ

اشلی یانگ گل دوم انگلستان برابر هلند را به ثمر رساند

تیم ملی فوتبال انگلستان در اولین بازی ملی پس از کناره‌گیری فابیو کاپلو از سرمربیگری این تیم، در مقابل هلند، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، ۲-۳ شکست خورد.

در این بازی دوستانه که روز گذشته (۲۹ فوریه) در استادیوم ومبلی لندن و در حضور بیش از ۷۶ هزار تماشاگر برگزار شد، استیوارت پیرس، سرمربی موقت انگلستان، از بازیکنان جوانی استفاده کرد که عمدتا در تیم جوانان یا المپیک این کشور با آنها کار کرده است.

علاوه بر این کاپیتانی این تیم را هم برای نخستین بار اسکات پارکر، بازیکن میانی باشگاه تاتنهام، بر عهده داشت که پیش از این تنها ۱۰ بار برای تیم ملی انگلستان بازی کرده بود.

نیمه نخست این بازی با وجود فرصت‌های گلزنی برای هر دو تیم، بدون گل پایان یافت. اما دقایق آغازین نیمه دوم با دو گل هلند همراه بود. ابتدا آریل روبن، بازیکن پیشین چلسی و فعلی بایرن مونیخ، در دقیقه ۵۷ با یک حرکت انفرادی پا به توپ از نیمه زمین خود تا پشت محوطه جریمه انگلستان رفت و گل اول تیمش را به ثمر رساند.

گل دوم هلند تنها یک دقیقه بعد (۵۸) روی ارسال درک کویت، هافبک لیورپول و ضربه سر هونتلار شکل گرفت.

اما انگلستان با وجود دریافت این دو گل، به بازی خود سرعت بخشید و نفوذهای دانیل استوریج و ارسال‌های خطرناک استیوارت داونینگ چند موقعیت‌گلزنی برای این تیم ایجاد کرد که به نتیجه نرسید. اما در حالیکه به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه پایان یابد، گری کیهیل در موقعیت آفساید که از چشم کمک داور بدور ماند، در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با خونسردی گل اول انگلستان را در دقیقه ۸۵ زد.

این گل بر شدت حملات این تیم افزود و ۵ دقیقه بعد، اشلی یانگ پاس دقیق فیل جونز را به گل تساوی این تیم تبدیل کرد.

نتایج بازی‌های دوستانه چهارشنبه ۲۹ فوریه

ولز ۰ کاستاریکا ۱

ایتالیا ۰ آمریکا ۱

استرالیا ۳ فنلاند ۱

سوئیس ۱ آرژانتین ۳

کرواسی ۱ سوئد ۳

ترکیه ۱ اسلواکی ۲

اسرائیل ۲ اوکراین ۳

دانمارک ۰ روسیه ۲

یونان ۱ بلژیک ۱

لهستان ۰ پرتغال ۰

جمهوری ایرلند ۱ چک ۱

اسکاتلند ۱ اسلوونی ۱

انگلستان ۲ هلند ۳

اسپانیا ۵ ونزوئلا ۰

ایرلند شمالی ۰ نروژ ۳

مکزیک ۰ کلمبیا ۲

شیلی ۱ غنا ۱

اما شادی هوداران میزبان دیری نپایید و لحظاتی بعد آریل روبن نمایش درخشان خود را تکمیل کرد و با یک ضربه فنی گل دوم خود و برتری هلند را وارد دروازه انگلستان کرد.

استیوارت پیرس بعد از دیدار از کیفیت بازی بازیکنان جوان تیم ابراز رضایت کرد و بار دیگر بر آمادگی‌اش برای عهده‌داری سرمربیگری انگلستان در جام ملت‌های اروپا که در حدود سه ماه دیگر برگزار خواهد شد تاکید کرد.

اما آقای پیرس گفت که تجربه کافی برای عهده‌داری دائم سرمربیگری انگلستان را ندارد.

کارشناسان و رسانه‌های این کشور نیز علیرغم باخت روز گذشته، از کیفیت بازی این تیم و استفاده از بازیکنان جوان تمجید کردند.

اسکات پارکر، نیز نمایش بازیکنان این تیم را ستود و کاپیتانی خود را افتخار بزرگی دانست. پارکر از مدیریت استیوارت پیرس را نیز تمجید کرد و گفت: "صحبت‌های زیادی درباره سپرده شدن هدایت تیم به هری ردنپ وجود دارد. به نظر من هم ردنپ شانس زیادی دارد اما باید در این باره هر چه زودتر تصمیم‌گیری شود تا بازیکنان وظیف خود را بدانند و بلاتکلیف نمانند."

بازی یادبود برای گری اسپید

چهارشنبه شب، تیم ملی ولز به منظور بزرگداشت گری اسپید، سرمربی پیشین این کشور، بازی دوستانه‌ای را با حضور خانواده، هم‌بازی‌ها، و دوستداران او با کاستاریکا انجام داد که نتیجه آن ۱-۰ به سود تیم مهمان خاتمه یافت.

بازی یادبود گری اسپید

کرگ بلامی، کاپیتان ولز، و آرون رمزی به همراه دو پسر گری اسپید در بازی یادبود او مقابل کاستاریکا

خبر "خودکشی" گری اسپید در ۲۷ نوامبر سال گذشته انعکاس وسیعی در رسانه‌ها داشت.

شکست آلمان از فرانسه

علاوه بر بازی انگلستان - هلند، روز گذشته بازی‌های دوستانه متعددی در نقاط مختلف جهان انجام شد که در مهمترین آنها فرانسه ۱-۲ آلمان را شکست داد.

آلمان که با درخشش در جام جهانی گذشته چشم‌ها را خیره کرد، به همراه اسپانیا از امیدهای اصلی قهرمانی جام ملت‌های اروپای ۲۰۱۲ است. فرانسه که در استادیوم شهر برمن مهمان بود با دو گل الیور ژیرود و فلورن مالودا تماشاگران آلمانی را در سکوت فرو برد. تنها گل تیم میزبان را کاکائو در وقت‌های تلف شده بازی زد.

در دیگر بازی‌های مهم چهارشنبه شب،،اسپانیا، قهرمان جهان و اروپا، ۰-۵ ونزوئلا را شکست داد. برای اسپانیا روبرتو سولدادو سه گل، داوید سیلوا و آندره اینیستا هر کدام یک گل زدند.

سوئد با گل‌های سباستین لارسون و زلاتان ابراهیموویچ ۱-۳ کرواسی را شکست داد.

آرژانتین هم در زمین سوئیس با هت‌تریک لیونل مسی، ۰-۳ برنده شد.





:: برچسب‌ها: بریتانیا , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: